Archiv článků
—————
26.09.2012 15:13
Tvarové provedení návěstidel a rozdělení podle typu provedení
Tvarové provedení návěstidel
Světelná návěstidla se ve skutečném provozu používají i různě tvarovaná nebo snížená. Většinou tomu tak bývá z prostorových důvodů na nástupištích, v obloucích tratě, z důvodu špatné viditelnosti např. "za" stožáry osvětlení atd. Takto upravená návěstidla lze rovněž...
—————
26.09.2012 14:58
Návěstidlo ..100 - Samostatná předvěst (ž)
..100 - Samostatná předvěst
Návěstidlo samostatná předvěst je návěstidlo, které předvěstí návěst na následujícím hlavním návěstidle (vzdálenost mezi samostatnou předvěstí a hlavním návěstidlem musí být nejméně 400mpro tratě s rychlostí do 60km/h, 700m pro tratě s rychlostí 60-100km/h nebo...
—————
26.09.2012 14:57
Návěstidlo ..120 - Cestové návěstidlo (č)
..120 - Cestové návěstidlo
Cestová návěstidla se umisťují na dopravních kolejích určených pro projíždění vlaků mezi jednotlivými částmi rozsáhlejších stanic.
Na tomto cestovém návěstidle svítí trvale návěst "stůj" a je možné ho umístit pouze u slepé (kusé) dopravní koleje, kde je potřeba zvýraznit...
—————
26.09.2012 14:56
Návěstidlo ..200 - Samostatná předvěst opakovací (ž,b)
..200 - Samostatná předvěst opakovací
Návěstidlo samostatná předvěst opakovací je návěstidlo, které se zřizuje tam, kde nelze dosáhnout předepsané dohlednosti hlavního návěstidla nebo kde je to potřeba z jiných důvodů. Opakovací předvěst stojící před vjezdovým, cestovým nebo odjezdovým návěstidlem...
—————
26.09.2012 14:55
Návěstidlo ..210 - Samostatná předvěst (ž,z)
..210 – Samostatná předvěst
Návěstidlo samostatná předvěst je návěstidlo, které předvěstí návěst na následujícím hlavním návěstidle (vzdálenost mezi samostatnou předvěstí a hlavním návěstidlem musí být nejméně 400mpro tratě s rychlostí do 60km/h, 700m pro tratě s rychlostí 60-100km/h nebo...
—————
26.09.2012 14:54
Návěstidlo ..220 - Cestové návěstidlo (č,b)
..220 – Cestové návěstidlo
Cestová návěstidla se umisťují na dopravních kolejích určených pro projíždění vlaků mezi jednotlivými částmi rozsáhlejších stanic.
Toto návěstidlo je možné použít u dopravních kolejích koncových nebo úvraťových stanic, ze kterých není možný odjezd na šitou trať a odjezd...
—————
26.09.2012 14:52
Návěstidlo ..230 - Seřaďovací návěstidlo (b,m)
..230 – Seřaďovací návěstidlo
Seřaďovací návěstidla se většinou nepoužívají ve stanicích se starším zabezpečovacím zařízením, s nižší frekvencí provozu, kde veškerý posun zajišťují lokomotivy manipulačních vlaků a tam, kde není předpoklad, že by posun ohrožoval vlakovou cestu jiného vlaku. Souhlas...
—————
26.09.2012 14:51
Návěstidlo ..240 - Vjezdové návěstidlo (z,č)
..240 – Vjezdové návěstidlo
Vjezdové návěstidlo platí jen pro jízdu vlaku, neplatí pro posun. Vjezdová návěstidla kryjí stanici (odbočku) proti vjezdu vlaku z šíré trati a ohraničují prostor stanice. Umisťují se na takovou vzdálenost od krajní výhybky, aby byl zajištěn dostatečný prostor (výtažná...
—————
26.09.2012 14:50
Návěstidlo ..250 - Odjezdové návěstidlo (z,č)
..250 – Odjezdové návěstidlo
Odjezdová návěstidla zakazují a povolují odjezd vlaku ze stanice. Podle důležitosti a frekvence dopravy ve stanici se staví na každém zhlaví jedno skupinové odjezdové návěstidlo v úrovni krajní výhybky (doplněné čtvercovou deskou s černým orámováním a černým prohem...
Vzhledem k současnému stavu a množství objednávek jsou termíny dodání delší než bylo obvyklé a to v řádu i několika měsíců. Výroba přejezdů momentálně stojí úplně. Děkuji za pochopení a zachování přízně.
Výměnná setkání 2024